Valg

Omstridt kampanje til topps i reklamekonkurranse

Aker Brygges omstridte ute-is kampanje fra i sommer, og en sjarmerende kampanje som skulle bidra til befolkningsvekst i det lille lokalsamfunnet Husnes stakk av med gullene da en samlet norsk kj?pesenterbransje k?ret sine beste markedsf?ringsjobber under ?rets Kj?pesenterkonferanse.
Den Gylne Idé er en konkurranse som k?rer de beste markedsf?ringsarbeidene i norsk kj?pesenterbransje, og deles ut under den ?rlige Kj?pesenterkonferansen som arrangeres av Nordic Council of Shopping Norge. I ?r var det rekordstor deltakelse og til sammen 29 arbeider konkurrerte om edelt metall i kategoriene Kampanje og ?pen Klasse.
Aker Brygges vinnerfilm
Husnes Storsenters vinnerfilm
? Det er veldig godt ? se at det gj?res stadig mer godt markedsarbeid ute blant de mange store og sm? kj?pesentrene i landet. I et krevende marked er kreativiteten h?y, og det er mange av de innsendte arbeidene som kan vise til sv?rt gode resultater, sier juryleder for Den Gylne Idé, Christine Lampe i NCSC.
Omstridt vinner
I kategorien Kampanje var det Aker Brygge som stakk av med seieren, med sin mye omtalte ute-is kampanje fra i sommer. I en periode hvor Aker Brygge var en byggeplass var det viktig ? sette fokus p? at v?ren og sommeren var i anmarsj, og at Aker Brygge var det beste stedet for ?rets f?rste utepils. Men av hensyn til reklameforbudet for alkohol var dette et budskap Aker Brygge ikke kunne bruke. I stedet laget kj?pesenteret en snedig kampanje hvor man inviterte til ? nyte en ute-is i stedet. Kampanjen fikk stor oppmerksomhet, og skapte debatt.
? Det er ikke s? ofte at kj?pesentre klarer ? skape debatt, men Aker Brygge fikk sv?rt mye ut av en relativt begrenset kampanje. Juryen la s?rlig vekt p? at en s? liten og enkel idé kan gi s? mye oppmerksomhet og engasjement i b?de tradisjonelle og sosiale medier, sier Lampe.
Internt fokus
Ogs? i kategorien ?pen Klasse var det det lille kj?pesenteret p? Husnes som stakk av med seieren. Senteret sliter med de samme utfordringene som det lille stedet, nemlig at befolkningstallet og kundegrunnlaget g?r ned. I forbindelse med sitt 5 ?rs jubileum ?nsket derfor senteret ? stimulere til befolkningsvekst, og lovte gaver for mer enn 150 000 kroner til det barnet og familien som ble f?dt n?rmest jubileumsdatoen. Kampanjen fikk stor oppmerksomhet, og skapte engasjement i det lille lokalsamfunnet.
? Husnes Storsenter viste med kampanjen at de er en engasjert del av n?rsenteret, og at de bryr seg. Juryen syntes idéen var kreativ og sjarmerende, i tillegg til at den skapte gode resultater for senteret. Det er ogs? fint at det ikke bare er de store senterne med mye ressurser som kan hevde seg i denne konkurransen, avslutter Lampe.
Flere hederlige omtaler
I tillegg til de to vinnerne var det flere andre arbeider som fikk hederlig omtale i de to kategorien. I kategorien Kampanje fikk CC Gj?vik hederlig omtale for sin kampanje ?2 barn, 6000 kroner og ingen kj?re mor?, som fokuserte p? skolestart. Det samme gjorde Bergen Storsenter for sin veldedige kampanje ?strikk for livet?. I kategorien ?pen klasse fikk Oslo City hederlig omtale for sin kampanje ?OC Games? som p? en storstilt m?te fokuserte p? det interne samholdet p? senteret. Sandvika Storsenter fikk tilsvarende hederlig omtale for sin kampanje ?Blod Style? hvor senterets mange kunder fikk m?te noen av landets mest popul?re motebloggere.
Nordic Council of Shopping Centers Norge er den eneste foreningen i Norge for kj?pesenterbransjen og den norske avdelingen har n?rmere 350 medlemmer. Totalt har den nordiske foreningen over 1100 medlemmer, og har aktiviteter i alle nordiske land.

Form?let for foreningen er ? lage m?teplasser for bransjen, hvor det skapes faglige og menneskelige relasjoner, enten du er senterleder, sentereier, leietaker/detaljist eller tjenestetilbyder.

Arrangementene i Norge er fagseminarer, studietur til utlandet og Kj?pesenterkonferansen hver h?st. I tillegg har medlemmene tilgang til flere nordiske arrangement. NCSC tilbyr ogs? utdannelse innen Center Management.

NCSC st?r ogs? bak utdelingen av Kj?pesenterprisene: ?rets Kj?pesenter, ?rets Butikkjede, ?rets Driftsteam og markedsprisen Den Gyldne Idé. Disse prisene deles ut p? Kj?pesenterkonferansen hvert ?r. For mer informasjon om konferansen og prisene, se www.kj?pesenterkonferansen.no

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy